Ο Pilates συνήθιζε να λέει ότι «σε 5 μαθήματα αρχίζεις να αισθάνεσαι την διαφορά, σε 10 μαθήματα το αισθάνονται και οι άλλοι, σε 20 μαθήματα έχεις ένα εντελώς καινούργιο σώμα».

H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επικεντρώνεται επίσης στην ευλυγισία των μυών , στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο για αυτό και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Κάτι που καθιστά την μέθοδο και σαν άριστο μέσo αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

Εκτός από το pilates στο έδαφος, που είναι και το πιο διαδεδομενο, υπάρχει και άλλη μορφή pilates, με μηχανήματα.

Το Reformer είναι το πιο διαδεδομένο μηχάνημα pilates, προσφέρει όλα τα οφέλη του Pilates συμπεριλαμβανομένης της συνολικής δύναμης, της ευλυγισίας, του συντονισμόυ των κινήσεων και της ισορροπίας. Όλα αυτά σε συνδυασμό μπορούν να οδηγήσουν στη βελτίωση της καθημερινής ζωής, στην καλύτερη στάση του σώματος, στην πιο αποτελεσματική κυκλοφορία του αίματος και στην ανακούφιση από πόνους που σχετίζονται με φυσικές ανισορροπίες, όπως π.χ. σκολίωση, κύφωση κ.τ.λ.

Συγκεκριμένα:

Βελτιώνει τη στάση του σώματος
Βελτιώνει την κινητικότητα και την ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης
Βελτιώνει τον μυϊκό τόνο και την ευλυγισία
Αυξάνει τη σταθεροποίηση της λεκάνης και των ώμων
Ενισχύει την υγεία των αρθρώσεων μέσω της βελτίωσης της κινητικότητας τους και την καλή υποστήριξή από τους μυς που τις περιβάλουν
Λειτουργεί ως συμπληρωματική προπόνηση για τους αθλητές
Βελτίωση της στάσης – ευθυγράμμισης του σώματος
Σύσφιξη – τόνωση των κοιλιακών μυών
Σύσφιξη – τόνωση των ραχιαίων μυών
Γράμμωση χεριών – ποδιών χωρίς να καταπονούνται οι αρθρώσεις.